VIESKAN UIMARIT RY:N NÄKYVYYDEN LISÄÄMINEN VIESTINNÄN KEINOIN : Nettisivut, visuaalinen ilme & viestintäsuunnitelma
Niva, Lauri (2017)
Niva, Lauri
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704184891
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704184891
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Vieskan Uimarit Ry:lle uudet nettisivut, visuaalinen ilme ja ohjeistaa heitä viestinnässä. Vieskan Uimarit Ry on Ylivieskan seudulla toimiva uimaseura, joka järjestää toimintaa kaikenikäisille ja -tasoisille uimareille.
Opinnäytetyötä varten tietoa viestinnästä ja graafisesta suunnittelusta haettiin kirjallisuudesta ja internetistä. Pohjana teorialle käytettiin omaa kokemusta aiheiden parista niin koulusta, kuin myös työym-päristöistä.
Visuaalinen ilme toteutettiin vanhaa liikemerkkiä lukuun ottamatta alusta alkaen. Uudet nettisivut rakennettiin Wordpress-julkaisujärjestelmän ympärille. Sisällöntuotanto nettisivuille hoidettiin osittain yhteistyössä toimeksiantajan kanssa, mutta isoin osa myös sisällöntuotannosta tapahtui itsenäisesti.
Ohjeistus viestintään toteutettiin helposti noudatettavilla ohjenuorilla ja henkilökohtaisella opastuksella, niin kuvaamisen kuin kirjoittamisen suhteen. Seuran viestintää tullaan tarkkailemaan ja kehittämään myös jatkossa varsinkin markkinointimateriaalien osalta.
Opinnäytetyötä varten tietoa viestinnästä ja graafisesta suunnittelusta haettiin kirjallisuudesta ja internetistä. Pohjana teorialle käytettiin omaa kokemusta aiheiden parista niin koulusta, kuin myös työym-päristöistä.
Visuaalinen ilme toteutettiin vanhaa liikemerkkiä lukuun ottamatta alusta alkaen. Uudet nettisivut rakennettiin Wordpress-julkaisujärjestelmän ympärille. Sisällöntuotanto nettisivuille hoidettiin osittain yhteistyössä toimeksiantajan kanssa, mutta isoin osa myös sisällöntuotannosta tapahtui itsenäisesti.
Ohjeistus viestintään toteutettiin helposti noudatettavilla ohjenuorilla ja henkilökohtaisella opastuksella, niin kuvaamisen kuin kirjoittamisen suhteen. Seuran viestintää tullaan tarkkailemaan ja kehittämään myös jatkossa varsinkin markkinointimateriaalien osalta.