Opas laadukkaiden myyntiliidien hankintaan markkinoinnin automatisoinnin avulla
Jauros, Ida (2017)
Jauros, Ida
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704134788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704134788
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu produktina, eli toiminnallisena opinnäytetyönä. Opinnäytetyö toteutettiin tekijän harjoittelun aikana alkukesästä 2016 kevääseen 2017.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on määritellä ohjemaisesti liidien laadullistamisprosessi markkinoinnin automatisointiohjelmistoja käyttäen. Työn produktiosuutena on ohjekirja myynnin tukihenkilölle toimeksiantoyrityksessä. Ohjekirja kuvaa vahvasti kirjoittajan omia työtehtäviä ohjelmistojen pääkäyttäjänä.
Työn keskeinen sanasto on: liidin laadullistaminen, uusasiakashankinta, markkinoinnin automatisointi ja digitalisaatio.
Työ koostuu teoreettisesta viitekehyksestä sekä produktiivisesta tuotoksesta. Viitekehys koostuu uusasiakashankinnanprosessista, kontaktien tunnistamisesta sekä digitaalisesta markkinoinnista. Teoria-aiheet ovat valittu tuotoksen tueksi, jotta lukija ymmärtäisi markkinoinnin automatisoinnin hyödyt uusasiakashankinnassa.
Työn lopputuloksena syntyi ohjekirja, joka neuvoo käytännön tasolla ohjelmistojen käyttöä toimeksiantajayrityskessä.
Produktiivinen osuus sisältää käytännönläheisiä ohjeita ja tietoa ohjelmistojen käytöstä ja liidien laadullistamisprosessista toimeksiantoyrityksessä. Tämä osa on salattu toimeksiantajan pyynnöstä.
Myös muut yritykset voivat soveltaa teoriaosuutta omassa uusasiakashankintaprosessissaan. Työn tavoitteena on selittää, voittaako kontaktien määrä laadun. Työ on rajattu koskemaan B2B-yrityksiä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on määritellä ohjemaisesti liidien laadullistamisprosessi markkinoinnin automatisointiohjelmistoja käyttäen. Työn produktiosuutena on ohjekirja myynnin tukihenkilölle toimeksiantoyrityksessä. Ohjekirja kuvaa vahvasti kirjoittajan omia työtehtäviä ohjelmistojen pääkäyttäjänä.
Työn keskeinen sanasto on: liidin laadullistaminen, uusasiakashankinta, markkinoinnin automatisointi ja digitalisaatio.
Työ koostuu teoreettisesta viitekehyksestä sekä produktiivisesta tuotoksesta. Viitekehys koostuu uusasiakashankinnanprosessista, kontaktien tunnistamisesta sekä digitaalisesta markkinoinnista. Teoria-aiheet ovat valittu tuotoksen tueksi, jotta lukija ymmärtäisi markkinoinnin automatisoinnin hyödyt uusasiakashankinnassa.
Työn lopputuloksena syntyi ohjekirja, joka neuvoo käytännön tasolla ohjelmistojen käyttöä toimeksiantajayrityskessä.
Produktiivinen osuus sisältää käytännönläheisiä ohjeita ja tietoa ohjelmistojen käytöstä ja liidien laadullistamisprosessista toimeksiantoyrityksessä. Tämä osa on salattu toimeksiantajan pyynnöstä.
Myös muut yritykset voivat soveltaa teoriaosuutta omassa uusasiakashankintaprosessissaan. Työn tavoitteena on selittää, voittaako kontaktien määrä laadun. Työ on rajattu koskemaan B2B-yrityksiä.