Kuinka onnistua asiakaskontaktoinnissa puhelimitse
Matikainen, Petri (2017)
Matikainen, Petri
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704054239
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704054239
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia teorian avulla, kuinka asiakaskontaktoinnissa puhelimitse onnistutaan parhaimmalla mahdollisella tavalla sekä tuodaan esille sen haastei-ta ja miten niistä selvitään. Lisäksi työssä käydään läpi hyvän myyjän ominaisuuksia sekä psykologisen pääoman vaikutusta asiakaskontaktoijan työhön. Produktiosa on suunnattu Haaga-Helian myyntityön opiskelijoille, jotka haluavat parantaa osaamistaan asiakaskon-taktoinnissa.
Suurimmiksi haasteiksi tunnistettiin luurikammo sekä torjuvista vastauksista toipuminen. Molempiin vaikuttaa paljon myyjän oma persoonallisuus sekä psykologinen pääoma. Tun-nistimme seuraavat persoonallisuuspiirteet, joita huippumyyjillä on: draivi, empatia, itsetun-to, asenne, kuuntelutaito ja rehellisyys. Psykologiseen pääomaan kuuluu neljä osa-aluetta jotka ovat: toivo, optimismi, sinnikkyys ja itseluottamus.
Opinnäytetyö valmistui maaliskuussa 2017.
Suurimmiksi haasteiksi tunnistettiin luurikammo sekä torjuvista vastauksista toipuminen. Molempiin vaikuttaa paljon myyjän oma persoonallisuus sekä psykologinen pääoma. Tun-nistimme seuraavat persoonallisuuspiirteet, joita huippumyyjillä on: draivi, empatia, itsetun-to, asenne, kuuntelutaito ja rehellisyys. Psykologiseen pääomaan kuuluu neljä osa-aluetta jotka ovat: toivo, optimismi, sinnikkyys ja itseluottamus.
Opinnäytetyö valmistui maaliskuussa 2017.