Social CRM -kehitysprojekti
Pohjoismäki, Lauri (2017)
Pohjoismäki, Lauri
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703062947
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703062947
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli löytää ratkaisu digitaaliseen markkinointiin erikoistuneen yrityksen ongelmaan ajankäytöstä sosiaalisen median hallinnassa. Yrityksen nykyisellä asiakasmäärällä ei ole enää kannattavaa ajankäytännöllisesti hallita jokaista asiakasyrityksen sosiaalisen median tiliä erikseen, vaan niille on löydettävä keskitetty hallintaympäristö.
Työssäni käsiteltiin erilaisia Social CRM -sovelluksia sekä pohdittiin niiden käyttöarvoa ja soveltuvuutta yrityksen käyttöön. Työ myös sivuaa digitaalisen markkinoinnin perusteita sekä antaa käyttöohjeet Hootsuite Social CRM-sovellukseen.
Työn tulos oli onnistunut. Yritys oli tyytyväinen tutkimukseen, ja aikoo ottaa suosittelemani sovelluksen käyttöön. Sovelluksen säästämä aika viikkotyössä on useampi tunti per viikko.
Työssäni käsiteltiin erilaisia Social CRM -sovelluksia sekä pohdittiin niiden käyttöarvoa ja soveltuvuutta yrityksen käyttöön. Työ myös sivuaa digitaalisen markkinoinnin perusteita sekä antaa käyttöohjeet Hootsuite Social CRM-sovellukseen.
Työn tulos oli onnistunut. Yritys oli tyytyväinen tutkimukseen, ja aikoo ottaa suosittelemani sovelluksen käyttöön. Sovelluksen säästämä aika viikkotyössä on useampi tunti per viikko.