Sosionomiopiskelijan ja nuorten työpajan yhteistyön kehittäminen
Heurlin, Juha (2017)
Heurlin, Juha
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702062034
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702062034
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on antaa uusia näkökulmia sosionomiopiskelijan ja nuorten työpajan yhteistyöstä. Asioita käsiteltiin omiin kokemuksiini pohjautuen oman harjoitteluni ajalta Porin nuorten työpajalla. Esiin nostettiin ideoita ja ajatuksia, joista on hyötyä tuleville sosionomiopiskelijoille, jotka aikovat suorittaa työharjoittelun työpajalla. Tämä työ koottiin työpajan henkilökunnan toiveesta.
Ylös koottiin sellaisia asioita, joiden koen olevan tärkeitä työpajalle mentäessä. Lisäksi käytiin läpi asioita työpajan henkilökunnan kanssa ja kerättiin tietoa, jota voi hyödyntää työpajaharjoittelussa. Varsinkin työharjoittelun alkuvaiheessa tämä työ antaa ajatuksia sosionomiopiskelijoille. Tässä työssä on myös asiaa työpajaharjoitteluun menemistä vielä pohtivalle sosionomiopiskelijalle. Työssä tuotiin esiin myös, mitä hyvä työpajatyö vaatii opiskelijalta.
Tässä työssä käsiteltiin myös ammatillisuuden ja ihmisen kohtaamisen tärkeyttä työpajaympäristössä. Lisäksi kerrottiin Porin nuorten työpajatyön sisällöstä ja sen mahdollisuuksista. Tämän avulla tulevat sosionomiopiskelijat voivat kehittää yhteistyötä niin, että molemmat osapuolet hyötyisivät tulevista harjoitteluista mahdollisimman paljon.
Ylös koottiin sellaisia asioita, joiden koen olevan tärkeitä työpajalle mentäessä. Lisäksi käytiin läpi asioita työpajan henkilökunnan kanssa ja kerättiin tietoa, jota voi hyödyntää työpajaharjoittelussa. Varsinkin työharjoittelun alkuvaiheessa tämä työ antaa ajatuksia sosionomiopiskelijoille. Tässä työssä on myös asiaa työpajaharjoitteluun menemistä vielä pohtivalle sosionomiopiskelijalle. Työssä tuotiin esiin myös, mitä hyvä työpajatyö vaatii opiskelijalta.
Tässä työssä käsiteltiin myös ammatillisuuden ja ihmisen kohtaamisen tärkeyttä työpajaympäristössä. Lisäksi kerrottiin Porin nuorten työpajatyön sisällöstä ja sen mahdollisuuksista. Tämän avulla tulevat sosionomiopiskelijat voivat kehittää yhteistyötä niin, että molemmat osapuolet hyötyisivät tulevista harjoitteluista mahdollisimman paljon.