Markkinointisuunnitelma muodin outletmyymälälle
Kuusela, Miska (2016)
Kuusela, Miska
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121310
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121310
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on laatia markkinointisuunnitelma muodin outletmyymälälle. Toimeksiantajana toimii Vantaan Tammistossa sijaitseva Oh My Gosh.
Opinnäytetyöprosessi lähti liikkeelle toimeksiantajan tarpeesta parantaa markkinointiaan. Ongelmana oli erityisesti asiakkaiden saaminen myymälään. Ideoita haluttiin erityisesti Facebook markkinointiviestinnän parantamiseen, mutta päädyimme tekemään kokonaisvaltaisen markkinointisuunnitelman.
Opinnäytetyö on toteutettu kirjoituspöytätutkimuksena. Markkinointisuunnitelma alkaa liiketoimintaanalyysillä.
Siihen kuuluu ympäristöanalyysi, johon käytän PESTE-analyysiä. Tämän jälkeen analysoidaan kilpailijoita Porterin viiden voiman mallin avulla ja käydään läpi markinointiviestintäprosessi.
Lopuksi nämä kootaan yhteen SWOT-analyysilla. Tämän jälkeen tarkastellaan miten yritys voi tuottaa arvoa asiakkaalleen ja lopuksi annetaan ideoita markkinointiin ja markkinointiviestintään.
Lähdemateriaalina on käytetty englannin-ja suomenkielisiä painettuja ja sähköisiä lähteitä. Työssä on pyritty käyttämään mahdollisimman tuoreita lähteitä niin, että tiedot olisivat mahdollisimman hyvin ajan tasalla.
Opinnäytetyöprosessi lähti liikkeelle toimeksiantajan tarpeesta parantaa markkinointiaan. Ongelmana oli erityisesti asiakkaiden saaminen myymälään. Ideoita haluttiin erityisesti Facebook markkinointiviestinnän parantamiseen, mutta päädyimme tekemään kokonaisvaltaisen markkinointisuunnitelman.
Opinnäytetyö on toteutettu kirjoituspöytätutkimuksena. Markkinointisuunnitelma alkaa liiketoimintaanalyysillä.
Siihen kuuluu ympäristöanalyysi, johon käytän PESTE-analyysiä. Tämän jälkeen analysoidaan kilpailijoita Porterin viiden voiman mallin avulla ja käydään läpi markinointiviestintäprosessi.
Lopuksi nämä kootaan yhteen SWOT-analyysilla. Tämän jälkeen tarkastellaan miten yritys voi tuottaa arvoa asiakkaalleen ja lopuksi annetaan ideoita markkinointiin ja markkinointiviestintään.
Lähdemateriaalina on käytetty englannin-ja suomenkielisiä painettuja ja sähköisiä lähteitä. Työssä on pyritty käyttämään mahdollisimman tuoreita lähteitä niin, että tiedot olisivat mahdollisimman hyvin ajan tasalla.