Liiketoimintasuunnitelma
Nishimura, Akiko (2016)
Nishimura, Akiko
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122021222
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122021222
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää millaisia japanilaisia tuotteita kannattaa myydä suomalaisille. Tarkoitukseni on perustaa yritys Savonlinnaan vuoden 2017 aikana. Yritykseni tulee olemaan monialayritys jossa japanin kielen opetuksen, käännöstöiden ja tulkkauksen lisäksi aion myydä tapahtumissa ja kenties verkkokaupassa joitain japanilaisia tuotteita.
Vaikka liikeidea on koko ajan muuttunut, minun iso toive elämässäni on tulla yrittäjäksi Suomessa. Ja myös jos avattaisi kauppaa, halusin aloittaa Savonlinnassa kaupan. Kuitenkin alkuvaiheessa myyn ensin Helsingissä jossain japanilaisessa tapahtumassa. Mutta kun kuulin, että Olavinlinnassa järjestetään tänä vuonnakin markkinointi joulukuussa, mietin, että avaan siellä. Koska olen käynyt siellä aiemminkin ja uskoin, että se olisi todella hyödyllistä tutustumaan asiakkaihin, jotka asuvat Savonlinnassa.
Opinnäytetyö jaetaan kahteen. Ensinnäkin perustiedon perehdyttämisestä Suomessa alkavalle yrittäjälle erityisesti ulkomaalaisille. Pääasiassa keskityin yrityksen muotoihin, koska ne ovat erilaisia verrattuna kotimaassa ja kirjoitin myös oleskeluluvan hankinnasta, koska se on välttämätöntä.
Toiseksi Tuomaan markkinoinnin kenttätyö ja sen kokemuksen mukaan tehty SWOT- analyysi ja strategia asiakkaan hankinnan varten.
Vaikka liikeidea on koko ajan muuttunut, minun iso toive elämässäni on tulla yrittäjäksi Suomessa. Ja myös jos avattaisi kauppaa, halusin aloittaa Savonlinnassa kaupan. Kuitenkin alkuvaiheessa myyn ensin Helsingissä jossain japanilaisessa tapahtumassa. Mutta kun kuulin, että Olavinlinnassa järjestetään tänä vuonnakin markkinointi joulukuussa, mietin, että avaan siellä. Koska olen käynyt siellä aiemminkin ja uskoin, että se olisi todella hyödyllistä tutustumaan asiakkaihin, jotka asuvat Savonlinnassa.
Opinnäytetyö jaetaan kahteen. Ensinnäkin perustiedon perehdyttämisestä Suomessa alkavalle yrittäjälle erityisesti ulkomaalaisille. Pääasiassa keskityin yrityksen muotoihin, koska ne ovat erilaisia verrattuna kotimaassa ja kirjoitin myös oleskeluluvan hankinnasta, koska se on välttämätöntä.
Toiseksi Tuomaan markkinoinnin kenttätyö ja sen kokemuksen mukaan tehty SWOT- analyysi ja strategia asiakkaan hankinnan varten.