Storytelling in Marketing Tourism Products
Ferraro, Adam (2016)
Ferraro, Adam
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420286
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420286
Tiivistelmä
Tarinankerronta on olennainen osa jokapäiväistä elämäämme, jota on ilmennyt jo kauan ennen dokumentoitua historiaamme. Nykyisin tarinankerrontaa käytetään valtaosin digimedian kautta eikä ihmismassojen saavuttaminen ole koskaan ollut helpompaa. Tämä on tärkeä työkalu markkinoijille, jotka haluavat käyttää hyväksi tarinankerronnan hyödyt. Tutkimuksen tavoitus oli tutkia tarinankerrontaa yksityiskohtaisemmin, miten tarinankerrontaa käytetään markkinoinnissa ja miksi se on tehokasta. Tutkimus keskittyi tarinankerronnan käyttöön matkailun markkinoinnissa. Tiedonkeräämiseen käytettiin laadullista tutkimusta. Tulokset osoittivat, kuinka tarinankerronta on tärkeää loman suunnittelussa, sekä matkalla ollessa. Myös yllättäviä tuloksia löytyi tavoista miten tarinankerronta voi vaikuttaa. Suurin osa tutkimuksen tuloksista vastasivat odotuksia.