Tunnuslukusovelluksen käytettävyys
Tabell, Petri (2016)
Tabell, Petri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219919
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219919
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Nordean lanseeraaman tunnuslukusovelluksen käytettäyyden tutkiminen. Tunnuslukusovelluksella pyritään nopeuttamaan ja helpottamaan asiakkaiden kirjautumista verkkopankkiin tai sivustoille, joihin vaaditaan pankkitunnistautuminen. Työssä toteutettiin käytettävyystutkimus, jonka tuloksia analysoimalla syntyi henkilöstölle ohjeistus tunnuslukusovelluksesta asiakkaille markkinointia varten.
Opinnäytetyössä tutkitaan käytettävyyttä tunnuslukusovelluksen osalta. Tietoperusta käytettävyydestä on kerätty kirjallisista ja sähköisistä lähteistä. Työssä on hyödynnetty omia ja kollegan kokemukseen perustuvia havaintoja tunnuslukusovelluksesta.
Menetelminä työssä on käytetty käytettävyystestiä ja haastattelua. Käytettävyystutkimuksen tulokset auttoivat parantamaan tunnuslukusovelluksen käytettävyyttä. Lisäksi tutkimustulokset antoivat kuvaa käytettävyyden tasosta. Tuloksia analysoimalla kerättiin informaatiota Nordean työntekijöille siitä, kuinka he voivat paremmin markkinoida sovellusta asiakkaille.
Opinnäytetyössä tutkitaan käytettävyyttä tunnuslukusovelluksen osalta. Tietoperusta käytettävyydestä on kerätty kirjallisista ja sähköisistä lähteistä. Työssä on hyödynnetty omia ja kollegan kokemukseen perustuvia havaintoja tunnuslukusovelluksesta.
Menetelminä työssä on käytetty käytettävyystestiä ja haastattelua. Käytettävyystutkimuksen tulokset auttoivat parantamaan tunnuslukusovelluksen käytettävyyttä. Lisäksi tutkimustulokset antoivat kuvaa käytettävyyden tasosta. Tuloksia analysoimalla kerättiin informaatiota Nordean työntekijöille siitä, kuinka he voivat paremmin markkinoida sovellusta asiakkaille.