Hotelli Cumulus Mikkelin majoitusasiakkaiden tyytyväisyys
Kinnunen, Jenni Ljuba (2016)
Kinnunen, Jenni Ljuba
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120318922
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120318922
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia majoitusasiakkaiden tyytyväisyyttä hotelli Cumulus Mikkelissä keskittyen pääosin hotellin vastaanottoon, hotellihuoneeseen, Huviretki-ravintolaan ja aamiaiseen. Opinnäytetyön toimeksiantaja on hotelli Cumulus Mikkeli.
Tässä opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla hotellin majoitusasiakkaita yksitellen kyselylomakkeen kanssa. Haastateltujen asiakkaiden määrä oli 20, joista 10 oli kanta-asiakkaita ja 10 satunnaisia asiakkaita. Majoitusasiakkaiden haastattelu tapahtui lokakuun lopussa ja joulukuun alussa.
Saatujen tulosten perusteella majoitusasiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Cumulus Mikkeli hotellin palveluihin. Tyytyväisimpiä majoitusasiakkaat olivat hotellihuoneeseen, aamiaiseen, vastaanottoon ja asiakaspalveluun. Tyytymättömyyttä esiintyi enimmäkseen ravintolaa sekä hieman hotellihuonetta ja aamiaista kohtaan.
Haastattelujen tulosten pohjalta saatiin lukuisia kehitysehdotuksia, joiden avulla hotelli Cumulus Mikkelin palveluja voidaan parantaa entisestään tulevaisuudessa. Kehitysehdotukset koskivat muun muassa aamiaistarjoilua, hotellihuoneen siisteyttä ja vastaanottoa
Tässä opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla hotellin majoitusasiakkaita yksitellen kyselylomakkeen kanssa. Haastateltujen asiakkaiden määrä oli 20, joista 10 oli kanta-asiakkaita ja 10 satunnaisia asiakkaita. Majoitusasiakkaiden haastattelu tapahtui lokakuun lopussa ja joulukuun alussa.
Saatujen tulosten perusteella majoitusasiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Cumulus Mikkeli hotellin palveluihin. Tyytyväisimpiä majoitusasiakkaat olivat hotellihuoneeseen, aamiaiseen, vastaanottoon ja asiakaspalveluun. Tyytymättömyyttä esiintyi enimmäkseen ravintolaa sekä hieman hotellihuonetta ja aamiaista kohtaan.
Haastattelujen tulosten pohjalta saatiin lukuisia kehitysehdotuksia, joiden avulla hotelli Cumulus Mikkelin palveluja voidaan parantaa entisestään tulevaisuudessa. Kehitysehdotukset koskivat muun muassa aamiaistarjoilua, hotellihuoneen siisteyttä ja vastaanottoa