Tikkakosken Voimistelu- ja Liikuntaseuran toiminnan kriittinen tarkastelu : Asiakasuskollisuuden lisääminen
Kangas, Daisy (2016)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Kangas, Daisy
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120218789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120218789
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tarkastelee Tikkakosken Voimistelu- ja Liikuntaseura TiVoLi ry:n toimintaa, palveluita ja Tikkakosken alueen kilpailutilannetta. Työ tarjoaa huomioita ja toimenpiteitä taloustilanteeseen ja asiakkaiden asiakasuskollisuuden lisäämiseksi.
TiVoLi ry:n asiakkaiden määrä on vähentynyt viimeisen vuoden aikana merkittävästi kilpailutilanteen kiristyessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimintaehdotuksia asiakkaiden löytämiseen, asiakkaiden sitouttamiseen, markkinointiin, yhteistyöhön alueen toimijoiden kanssa ja markkinavalttien löytämiseen. Työstä löytyy konkreettisia ehdotuksia asiakasuskollisuuden lisäämiseen, ohjaajien ammattitaidon korostamiseen ja markkinointiin. Opinnäytetyössä esitellään uudet korttityypit ja vapaaehtoisten sitouttamiseen tarkoitetut tapahtumaideat. Työssä yhdistyvät seuratoiminnan perinteinen yhdistystoiminta-ajattelu ja yritystoiminnan perinteiseen kasvuun ja markkinoilla pärjäämiseen keskittynyt ajattelu ja se luo siltoja näiden kahden välille, joita yhdistys voi tulevaisuudessa käyttää toiminnassaan hyväksi.
TiVoLi ry:n asiakkaiden määrä on vähentynyt viimeisen vuoden aikana merkittävästi kilpailutilanteen kiristyessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimintaehdotuksia asiakkaiden löytämiseen, asiakkaiden sitouttamiseen, markkinointiin, yhteistyöhön alueen toimijoiden kanssa ja markkinavalttien löytämiseen. Työstä löytyy konkreettisia ehdotuksia asiakasuskollisuuden lisäämiseen, ohjaajien ammattitaidon korostamiseen ja markkinointiin. Opinnäytetyössä esitellään uudet korttityypit ja vapaaehtoisten sitouttamiseen tarkoitetut tapahtumaideat. Työssä yhdistyvät seuratoiminnan perinteinen yhdistystoiminta-ajattelu ja yritystoiminnan perinteiseen kasvuun ja markkinoilla pärjäämiseen keskittynyt ajattelu ja se luo siltoja näiden kahden välille, joita yhdistys voi tulevaisuudessa käyttää toiminnassaan hyväksi.