3D-ohjelma fysioterapeuttiseen käyttöön : Skeletor 2016
Lampinen, Pia (2016)
Lampinen, Pia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112617632
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112617632
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli syventää osaamista 3D-mallintamiseen, saada kokemusta Unity-pelimoottorin käytöstä sekä oppia ohjelmoimaan C#-kielellä. Opinnäytetyön tavoite oli myös tuottaa toimiva 3D-ohjelma fysioterapeuttiseen käyttöön toimeksiantajan ideasta. Painopiste opinnäytetyössä oli käytännön osuudella. Toimeksiantaja on jäsenkorjaaja Hyvinkäältä, Vesa Hietanoro. Vaatimuksena työlle oli saada toimeksiantajalle toimintakelpoinen ohjelma, jota hän pystyy hyödyntämään omassa työssään.
Opinnäytetyössä käydään läpi osa-alueet, joita ohjelman toteuttaminen vaatii ja toimintamekaniikkojen toteutuksen ratkaisut. Työssä on pohdintaa projektin onnistumisesta ja siitä miten opinnäytetyön tuotosta voi hyödyntää jatkossa. Pohdinnassa käyn myös läpi, mitä kehityskohteita ohjelmassa vielä on sekä miten ohjelmasta voisi saada rahaa tuottavan tuotteen markkinoille. Työ täytti sille asetetut vaatimukset ja ohjelmaa voidaan ladata tulevaisuudessa internetistä omaan käyttöön.
Opinnäytetyössä käydään läpi osa-alueet, joita ohjelman toteuttaminen vaatii ja toimintamekaniikkojen toteutuksen ratkaisut. Työssä on pohdintaa projektin onnistumisesta ja siitä miten opinnäytetyön tuotosta voi hyödyntää jatkossa. Pohdinnassa käyn myös läpi, mitä kehityskohteita ohjelmassa vielä on sekä miten ohjelmasta voisi saada rahaa tuottavan tuotteen markkinoille. Työ täytti sille asetetut vaatimukset ja ohjelmaa voidaan ladata tulevaisuudessa internetistä omaan käyttöön.