Aurinkomatkojen Lento+hotelli -matkan lisäpalveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen
Ahonen, Maarit (2016)
Ahonen, Maarit
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112717698
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112717698
Tiivistelmä
Aurinkomatkoilla on yli 50 vuoden kokemus valmismatkojen tuottamisesta. Aurinkomatka-paketti sisältää lennot, hotellin ja suomenkielisen opaspalvelun kohteessa. Aurinkomatkojen omatoiminen Lento+hotelli -matka koostuu Finnairin reittilennoista ja asiakkaan valitsemasta majoituksesta. Yrityksen myyntijärjestelmän kehitystyön yhteydessä lokakuussa 2016 omatoimisten Lento+hotelli -tuotteiden valikoimaa on tiivistetty keskittymällä alkuvaiheessa yhdeksään suosituimpaan kaupunkikohteeseen. Talvikaudella 2016-2017 tuotevalikoima laajenee noin 35:een kaupunkiin. Kaupunkikohteiden valintaan ovat vaikuttaneet asiakkailta saatu palaute sekä asiakaspalveluhenkilöstön vahva ammattitaito ja kokemus.
Aurinkomatkojen tahtotila on laajentaa tuotantoa valmismatkatuottajasta monipuolisem-maksi matkojen tuottajaksi. Kaupunkimatkailu on hyvin kilpailtu matkailun osa-alue. Yrityk-sen Lento+hotelli -matkat toteutetaan kotimaisilla Finnairin lennoilla, mutta jotain muutakin tarvitaan lisäarvona, jotta asiakas ostaa kaupunkiloman juuri Aurinkomatkoilta.
Opinnäytetyön tavoitteena on Aurinkomatkojen kaupunkilomien lisäpalveluiden asiakasläh-töinen kehittäminen. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab.
Aurinkomatkojen tahtotila on laajentaa tuotantoa valmismatkatuottajasta monipuolisem-maksi matkojen tuottajaksi. Kaupunkimatkailu on hyvin kilpailtu matkailun osa-alue. Yrityk-sen Lento+hotelli -matkat toteutetaan kotimaisilla Finnairin lennoilla, mutta jotain muutakin tarvitaan lisäarvona, jotta asiakas ostaa kaupunkiloman juuri Aurinkomatkoilta.
Opinnäytetyön tavoitteena on Aurinkomatkojen kaupunkilomien lisäpalveluiden asiakasläh-töinen kehittäminen. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab.