SOCIAL MEDIA MARKETING SUGGESTIONS FOR CASE COMPANY
Junnila, Toni (2016)
Junnila, Toni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111816463
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111816463
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli toteuttaa sosiaalisen median markkinointiehdotelman Raumalla ja sen ympärysalueilla toimivalla päivittäistavarayritykselle. Yritys on osa isompaa suomalaista päivittäistavaraketjua.
Ehdotelma perustui useampaan analyysiin, kuten kilpailija-analyysi, asiakas analyysi ja SWOT. Analyysit kuvailtiin tarkoin opinnäytetyön teoreettisessa osassa. Markkinoinnin eri konsepteja tutkittiin erinäisistä akateemisista lähteistä, milloin saatiin aikaan laaja teoria osa ja tätä myötä laadukas tutkimusosa.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa kuvaili opinnäytetyön prosessia sekä rajoitteita, joiden mukaan opinnäytetyö tehtiin. Työn ensimmäinen osa kertoi tietoja sekä taustaa yrityksestä ja myös kuvaili tärkeimpiä sosiaalisen median kanavia. Teoriaosa esiteltiin myös ensimmäisessä osassa, ja se kertoi miten eri markkinoinnin konseptit toimivat ja miten niitä tulisi käyttää parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
Toinen esitteli enemmän kirjoittajan tiedon ja taidon tulosta. Teoriaosassa kerrotut analyysit otettiin käyttöön ja täten luotiin pohjaa, minkä jälkeen voitiin tehdä nimenomainen ehdotelma yritykselle. Ehdotelma, joka perustui analyyseihin, esitellään markkinointisuunnitelman tyylisessä muodossa. Siinä kerrottiin yritykselle tärkein kohdeyleisö, erinäiset markkinointitavoitteet sekä maalit, miten yrityksen tulisi pohjustaa toimintansa sosiaalisessa mediassa ja myös sen toteuttaminen. Tämä ehdotelma olisi sellainen, mitä yrityksen kannattaisi noudattaa. Opinnäytetyö kirjoitettiin niin, että se selkeyttää lukijalle käsiteltyjen ideoiden olevan ainoastaan ehdotuksia, mitä kohdeyritys käyttää tai ei käytä.
Ehdotelma perustui useampaan analyysiin, kuten kilpailija-analyysi, asiakas analyysi ja SWOT. Analyysit kuvailtiin tarkoin opinnäytetyön teoreettisessa osassa. Markkinoinnin eri konsepteja tutkittiin erinäisistä akateemisista lähteistä, milloin saatiin aikaan laaja teoria osa ja tätä myötä laadukas tutkimusosa.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa kuvaili opinnäytetyön prosessia sekä rajoitteita, joiden mukaan opinnäytetyö tehtiin. Työn ensimmäinen osa kertoi tietoja sekä taustaa yrityksestä ja myös kuvaili tärkeimpiä sosiaalisen median kanavia. Teoriaosa esiteltiin myös ensimmäisessä osassa, ja se kertoi miten eri markkinoinnin konseptit toimivat ja miten niitä tulisi käyttää parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
Toinen esitteli enemmän kirjoittajan tiedon ja taidon tulosta. Teoriaosassa kerrotut analyysit otettiin käyttöön ja täten luotiin pohjaa, minkä jälkeen voitiin tehdä nimenomainen ehdotelma yritykselle. Ehdotelma, joka perustui analyyseihin, esitellään markkinointisuunnitelman tyylisessä muodossa. Siinä kerrottiin yritykselle tärkein kohdeyleisö, erinäiset markkinointitavoitteet sekä maalit, miten yrityksen tulisi pohjustaa toimintansa sosiaalisessa mediassa ja myös sen toteuttaminen. Tämä ehdotelma olisi sellainen, mitä yrityksen kannattaisi noudattaa. Opinnäytetyö kirjoitettiin niin, että se selkeyttää lukijalle käsiteltyjen ideoiden olevan ainoastaan ehdotuksia, mitä kohdeyritys käyttää tai ei käytä.