Rentoa mutta ryhdikästä – Markkinointikonsepti kotivaatemallistolle
Vähäsarja, Minna (2016)
Vähäsarja, Minna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111616341
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111616341
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni käsittelen markkinointikonseptin luomista suunnittelemalleni kotivaatemallistolle. Työssäni perehdyn tehokkaisiin markkinointikeinoihin ja kohderyhmän kannalta parhaisiin markkinointikanaviin. Toteutan työni tuloksena markkinointikonseptin, joka kattaa markkinointistrategian parille ensimmäiselle kuukaudelle malliston lanseerauksesta sisältäen myös ennen lanseerausta suoritettavat markkinoinnilliset toimenpiteet. Malliston olen suunnitellut keväällä 2016 työelämäprojektina toimeksiantajayritykseni SHOP Desipeli Helsingin perustajan Helena Metsäluodon toiveiden mukaisesti. Tuotteet ovat kotivaatteita, ja malliston kohderyhmään kuuluvat kotona työskentelevät naiset. Tuotteita ei ole teetetty oikeasti, vaan ainoastaan suunniteltu. Työn tavoitteena on selvittää, mitä aineksia tarvitaan toimivan markkinointikonseptin luomiseen ja kuinka kohderyhmä tavoitetaan parhaiten.
Työni teoriaosuudessa perehdyn toimivaan markkinointiin, markkinointikanaviin, verkkomainonnan mahdollisuuksiin ja siihen, mitä markkinointikonsepti itsessään tarkoittaa. Suoritin työtä tehdessäni kvantitatiivisen kyselytutkimuksen malliston kohderyhmälle ja selvitin siinä heidän mieltymyksiään pukeutumisesta sekä markkinointikanavista. Vastausten ja teoriaosuuden pohjalta pohdin parhaita markkinointikeinoja kohderyhmälle. Tämän lisäksi mietin järkeviä ratkaisuja siihen, miten tuotteet olisivat asiakkaiden saatavissa ja suunnittelen suuntaa antavan graafisen ohjeen markkinoinnin visuaaliselle tyylille.
Työni teoriaosuudessa perehdyn toimivaan markkinointiin, markkinointikanaviin, verkkomainonnan mahdollisuuksiin ja siihen, mitä markkinointikonsepti itsessään tarkoittaa. Suoritin työtä tehdessäni kvantitatiivisen kyselytutkimuksen malliston kohderyhmälle ja selvitin siinä heidän mieltymyksiään pukeutumisesta sekä markkinointikanavista. Vastausten ja teoriaosuuden pohjalta pohdin parhaita markkinointikeinoja kohderyhmälle. Tämän lisäksi mietin järkeviä ratkaisuja siihen, miten tuotteet olisivat asiakkaiden saatavissa ja suunnittelen suuntaa antavan graafisen ohjeen markkinoinnin visuaaliselle tyylille.