Somekonsepti Skin Candy - tuotemerkille : Suomen Hoitolatukku Tuonti oy
Matikainen, Taru (2016)
Matikainen, Taru
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111516195
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111516195
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella somekonsepti eli toimintamalli Skin Candy -tuotemerkin sosiaalisen median käyttöön. Opinnäytetyö vastaa kysymyksiin ”Mitä somekonsepti sisältää?” ja ”Millainen somekonseptin on oltava vuonna 2016?”.
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä Suomen Hoitolatukku Tuonti Oy:n kanssa ja somekonsepti tulee sen tuotemerkille Scandinavian Skin Candy, lyhennettynä Skin Candy. Skin Candy sisältää sokerointi eli karvanpoistotuotteita.
Opinnäytetyössä sosiaalista mediaa tutkitaan protypoimalla eli kokeilemalla sitä miten se toimii ja kuinka käyttäjät julkaisuihin reagoivat. Protypoinnin tuloksena tulleita julkaisuja tutkitaan kuva-analyysilla. Opinnäytetyössä myös tutkitaan ja benchmarkataan muiden vastaavien yritysten sosiaalisia medioita. Lisäksi opinnäytetyössä haastatellaan kauneudenhoitoalan ammattilaista ja hänen näkemystään sokeroinnin markkinoimisesta. Lisäksi käytetään aineistona internetlähteitä, sekä kirjallisuutta.
Opinnäytetyössä pohditaan kuinka somekonsepti luodaan ja mitä asioita siihen vaikuttaa muotoilijan näkökulmasta. Tuloksena on somekonsepti Skin Candylle ja konkreettista materiaalia valittuihin sosiaalisiin medioihin: Facebookiin ja Instagramiin. Julkaistussa materiaalissa on pohdittu sitä minkälainen visuaalinen viesti, sekä tunne halutaan seuraajille antaa ja millaista se on käytettävyydeltään.
Somekonsepti sisältää somestrategian, joka määrittelee mitä tehdään milloin, miksi ja kenelle. Konseptin osa-alueita ovat yhteisö ja visuaalisuus, tieto ja ajankohtaisuus, henkilökohtaiset kokemukset, tuotteet ja niiden markkinointi, markkinointimateriaalin määrittely. Nämä osa-alueet määriteltynä muodostuu tuotesarjan somekonsepti muotoilijan näkökulmasta.
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä Suomen Hoitolatukku Tuonti Oy:n kanssa ja somekonsepti tulee sen tuotemerkille Scandinavian Skin Candy, lyhennettynä Skin Candy. Skin Candy sisältää sokerointi eli karvanpoistotuotteita.
Opinnäytetyössä sosiaalista mediaa tutkitaan protypoimalla eli kokeilemalla sitä miten se toimii ja kuinka käyttäjät julkaisuihin reagoivat. Protypoinnin tuloksena tulleita julkaisuja tutkitaan kuva-analyysilla. Opinnäytetyössä myös tutkitaan ja benchmarkataan muiden vastaavien yritysten sosiaalisia medioita. Lisäksi opinnäytetyössä haastatellaan kauneudenhoitoalan ammattilaista ja hänen näkemystään sokeroinnin markkinoimisesta. Lisäksi käytetään aineistona internetlähteitä, sekä kirjallisuutta.
Opinnäytetyössä pohditaan kuinka somekonsepti luodaan ja mitä asioita siihen vaikuttaa muotoilijan näkökulmasta. Tuloksena on somekonsepti Skin Candylle ja konkreettista materiaalia valittuihin sosiaalisiin medioihin: Facebookiin ja Instagramiin. Julkaistussa materiaalissa on pohdittu sitä minkälainen visuaalinen viesti, sekä tunne halutaan seuraajille antaa ja millaista se on käytettävyydeltään.
Somekonsepti sisältää somestrategian, joka määrittelee mitä tehdään milloin, miksi ja kenelle. Konseptin osa-alueita ovat yhteisö ja visuaalisuus, tieto ja ajankohtaisuus, henkilökohtaiset kokemukset, tuotteet ja niiden markkinointi, markkinointimateriaalin määrittely. Nämä osa-alueet määriteltynä muodostuu tuotesarjan somekonsepti muotoilijan näkökulmasta.