Palvelujen kehittäminen Case: Tilausravintola X
Kokko, Jenni (2016)
Kokko, Jenni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102715482
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102715482
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa sekä teorian että yrityksen nykyisten asiakkaiden kokemusten kautta palvelujen kehittämiskohteita ja ideoita toiminnan kehittämiseksi. Opinnäytetyön tuloksilla on tarkoitus löytää ideoita palvelutoiminnan kehittämiseen. Työ on tehty tilausravintola X:n toimeksiannosta.
Teoriaosuus koostuu asiakaskokemuksen hyödyntämisestä palvelun kehittämisessä ja
palvelun kehittämisen mahdollisuuksista liiketoiminnan kehittämisessä. Tietoa palvelujen kehittämistarpeista on haettu lomakekyselyn keinoin. Kyselyn avulla selvitettiin asiakkaiden kokemuksia ja kartoitettiin toiveita palvelun kehittämiseksi. Tulosten perusteella voidaan kehittää palvelutoimintaa asiakaskokemukseen vaikuttamalla.
Opinnäytetyön tuloksissa eniten mielipiteitä jakoivat tavoitettavuuteen liittyvät yksityiskohdat, kuten toimitilojen löydettävyyteen ja kulkuun liittyvät haasteet sekä palvelun saavutettavuuteen, kuten yhteystietoihin ja yhteydenpitoon liittyvät kehittämistoiveet. Kyselyn tulosten perusteella voidaan todeta, että tärkeimmät kehittämiskohteet ovat varsin konkreettisia ja näin ollen toteutettavissa.
Teoriaosuus koostuu asiakaskokemuksen hyödyntämisestä palvelun kehittämisessä ja
palvelun kehittämisen mahdollisuuksista liiketoiminnan kehittämisessä. Tietoa palvelujen kehittämistarpeista on haettu lomakekyselyn keinoin. Kyselyn avulla selvitettiin asiakkaiden kokemuksia ja kartoitettiin toiveita palvelun kehittämiseksi. Tulosten perusteella voidaan kehittää palvelutoimintaa asiakaskokemukseen vaikuttamalla.
Opinnäytetyön tuloksissa eniten mielipiteitä jakoivat tavoitettavuuteen liittyvät yksityiskohdat, kuten toimitilojen löydettävyyteen ja kulkuun liittyvät haasteet sekä palvelun saavutettavuuteen, kuten yhteystietoihin ja yhteydenpitoon liittyvät kehittämistoiveet. Kyselyn tulosten perusteella voidaan todeta, että tärkeimmät kehittämiskohteet ovat varsin konkreettisia ja näin ollen toteutettavissa.