Produktplacering – Effektiv marknadsföringsmetod eller resursslöseri? : En studie kring produktplacering i TV-Serien Solsidan
Lindahl, Filip (2016)
Lindahl, Filip
Yrkeshögskolan Arcada
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102415354
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102415354
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoitus on määrittää missä määrin kuluttajat huomaavat tuotesijoittelua televisiosarjoissa. Tutkimus vastaa seuraaviin kysymyksiin: Missä määrin katsoja huomaa tuotesijoittelua tv-sarjoissa, missä määrin katsoja muistaa yksityiskohtia tuotesijoittelusta televisiosarjoissa ja antaako tuotesijoittelu televisiosarjoissa lisäarvoa tuotemerkkiään markkinoiville yrityksille. Tutkimus perustuu nettikyselyyn joka käsittelee tuotesijoittelua televisiosarjassa Solsidan. Tutkimusmenetelmä on induktiivinen ja tietojen keruu tapahtuu semistrukturoidun verkkokyselyn avulla. Tulosten perusteella voinee todeta, että tuotesijoittelu antaa lisäarvoa yrityksille markkinointinäkökulmasta. Selvä enemmistö vastaajista huomasivat suurimman osan tuotesijoittelusta. Kuluttajien asenteet tuotesijoittelua kohtaan ei ole huomioitu tässä tutkimuksessa.