Pelipäivä Nurmon kirjastossa
Lehtonen, Arla (2016)
Lehtonen, Arla
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092814619
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092814619
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Nurmon kirjasto. Työn tarkoituksena on järjestää yhden päivän kestävä pelipäivä kaikenikäisille ja ottaa selvää, että onko tällaisen päivän järjestäminen toimiva konsepti keskisuuressa kirjastossa, kuinka paljon se vetää asiakkaita puoleensa ja kannattaako tapahtumaa järjestää uudestaan.
Tutkimuksen teoriaosa koostuu tapahtumanjärjestämisen teoriasta, markkinoinnista sekä digitaalisista peleistä.
Työ on case-tyyppinen projektikuvaus, joka perustuu toteutetun pelipäivän analyysiin. Tapahtuma ajoitettiin perjantaille 25.9.2015 kirjaston ja se kesti kirjaston aukioloajan kello 12–17. Tapahtumaan osallistui 28 henkilöä.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että Pelipäivä oli odotuksia menestyksekkäämpi ja vas-taavanlaisia tapahtumia toivotaan jatkossakin.
Tutkimuksen teoriaosa koostuu tapahtumanjärjestämisen teoriasta, markkinoinnista sekä digitaalisista peleistä.
Työ on case-tyyppinen projektikuvaus, joka perustuu toteutetun pelipäivän analyysiin. Tapahtuma ajoitettiin perjantaille 25.9.2015 kirjaston ja se kesti kirjaston aukioloajan kello 12–17. Tapahtumaan osallistui 28 henkilöä.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että Pelipäivä oli odotuksia menestyksekkäämpi ja vas-taavanlaisia tapahtumia toivotaan jatkossakin.