SOCIAL MEDIA MARKETING COMMUNICATIONS STRATEGY FOR PINT PLEASE
Mäkelä, Jani; Le Quang, Louis Vinh (2016)
Mäkelä, Jani
Le Quang, Louis Vinh
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092614569
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092614569
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on antaa asianmukaista tietoa sosiaalisen median markkinoinnista sekä kehittää toimeksiantajan markkinointiviestintää sosiaalisessa mediassa. Tarkoituksena oli luoda toimeksiantajalle kattava markkinointiviestinnän strategia käytettäväksi sosiaalisessa mediassa. Myös vuoden mittainen toimintasuunnitelma luotiin toimeksiantajan toiveesta.
Työn toimeksiantaja, Pint Please, on oululainen yritys, joka on luonut applikaation nimeltä Pint Please. Applikaatio on sosiaalinen alusta oluen ystäville, tärkeimpänä tarkoituksena on nauttia mahdollisimman paljon erilaisia oluita ja arvostella niitä applikaatiossa. Applikaation avulla voi pitää kirjaa ja arvioida oluita joita on nauttinut, sieltä voi myös saada suosituksia mitä maistaa seuraavaksi ja mihin mennä. Kaiken voi myös jakaa ystävien kesken. Toimeksiantaja on jo vahvasti läsnä useilla sosiaalisen median kanavilla mutta heillä ei ole selkeää strategiaa ja tämän opinnäytetyön tavoite on löytää vastaus näihin ongelmiin.
Teoreettisen tutkimuksen pohja on kerätty useista verkko- ja kirjalähteistä. Markkinointiviestintä ja sosiaalinen media olivat tärkeimmät hakukriteerit.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kattava strategia sekä vuoden mittainen toimintasuunnitelma sosiaalista mediaa hyödyksi käyttäen. Tulevaisuutta ajatellen toimeksiantaja voisi harkita useampia sosiaalisen median kanavia käytettäväksi, kuten esimerkiksi, Pinterest, LinkedIn tai Snapchat.
Työn toimeksiantaja, Pint Please, on oululainen yritys, joka on luonut applikaation nimeltä Pint Please. Applikaatio on sosiaalinen alusta oluen ystäville, tärkeimpänä tarkoituksena on nauttia mahdollisimman paljon erilaisia oluita ja arvostella niitä applikaatiossa. Applikaation avulla voi pitää kirjaa ja arvioida oluita joita on nauttinut, sieltä voi myös saada suosituksia mitä maistaa seuraavaksi ja mihin mennä. Kaiken voi myös jakaa ystävien kesken. Toimeksiantaja on jo vahvasti läsnä useilla sosiaalisen median kanavilla mutta heillä ei ole selkeää strategiaa ja tämän opinnäytetyön tavoite on löytää vastaus näihin ongelmiin.
Teoreettisen tutkimuksen pohja on kerätty useista verkko- ja kirjalähteistä. Markkinointiviestintä ja sosiaalinen media olivat tärkeimmät hakukriteerit.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kattava strategia sekä vuoden mittainen toimintasuunnitelma sosiaalista mediaa hyödyksi käyttäen. Tulevaisuutta ajatellen toimeksiantaja voisi harkita useampia sosiaalisen median kanavia käytettäväksi, kuten esimerkiksi, Pinterest, LinkedIn tai Snapchat.