Kuluttajamarkkinoinnin toimivuus : Case Pohjanmaan Suurmessut
Ojala, Sari (2016)
Ojala, Sari
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712306
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712306
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee messutapahtuman markkinointiviestinnän toimivuutta. Työn tarkoituksena on saada vastaus tutkimuskysymykseen, kuinka hyvin Pohjanmaan Suurmessujen markkinointiviestintä tavoittaa kuluttajat. Työn teoriaosuus koostuu markkinointiviestinnästä ja sen eri keinoista. Kerätyn tiedon sisältö on pyritty keräämään niin, että se kattaa mahdollisimman hyvin tiedon valitusta teoriasta. Tutkimuksessa on käytetty kvantitatiivista eli määrällistä tutkimustapaa, joka on toteutettu e-lomake kyselynä. Tutkimustulokset osoittavat, että Pohjanmaan Suurmessujen markkinointiviestintä on hyvinkin onnistunutta, ja se tavoittaa kuluttajat hyvin. Tutkimuksessa kävi ilmi myös muutamia kehitysehdotuksia. Lisäksi vastaajilta tuli myös hyviä ehdotuksia, joilla tapahtumaa voisi markkinoida. Kokonaisuudessaan kuitenkin Pohjanmaan Suurmessujen markkinointiviestintä oli toimivaa ja näkyvää.