Yritysten käyttäytyminen sosiaalisessa mediassa
Kangas, Piia (2016)
Kangas, Piia
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605127501
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605127501
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää millä lailla yritykset käyttäytyvät sosiaalisessa mediassa, millaisia viestejä he siis luovat ja kenelle. Teoriaosuudessa esitellään tutkimusongelma, sen rajaus sekä tarkoitus. Tämän jälkeen kerrotaan, markkinoinnista markkinointiviestinnästä sekä sosiaalista mediasta. Empiirisessä osassa kerron aluksi teoriaa havainnoinnista ja esittelen havainnointi-taulukot. Tutkimus toteutettiin piilohavainnoimalla yritysten käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa joten tuon esille käyttämäni havainnointitaulukon, jossa oli tarkentavia kysymyksiä. Seuraavaksi esittelen kohdeyritykset. Tämän jälkeen tuon esille havaintojen tuloksia. Kerron paljonko yritykset loivat havainnoinnin aikana päivityksiä, mikä oli suosituin päivitys, mikä keskimääräisesti tykätyin, jaetuin ja kommentoiduin. Lisäksi kerron millaisia havaintoja tein soluttautumalla, ja millä lailla yritykset reagoivat kun kommentoin päivityksiään.