VISUAALISEN ILMEEN LUOMINEN JA YHTENÄISTÄMINEN PÄIVÄKOTI PUNAPOSKELLE
Niiranen, Kirsi (2016)
Lataukset:
Niiranen, Kirsi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605107004
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605107004
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on visuaalisen ilmeen luominen ja yhtenäistäminen avoimen varhaiskasvatuksen toimintaa harjoittavalle kunnalliselle yksikölle. Kunnallisella toimijalla ei ole markkinointibudjettia, sillä kunnan tuki menee sellaisenaan toiminnan pyörittämiseen.
Opinnäytetyö sisältää markkinointiviestintäsuunnitelman, joka rajautuu painettuun mainontaan sekä edullisesti toteutettavaan ulkoiseen sekä sisäiseen markkinointiviestintään.
Kyseessä on toiminnallinen sekä tutkimuksellinen opinnäytetyö ja tutkimusmenetelmänä on käytetty puolistrukturoitua teemahaastattelua.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, jossa kerrotaan markkinointiviestinnän käsitteet ja toiminnot lähteitä hyödyntäen. Toiminnallinen osuus koostuu teorian toteuttamisesta käytännössä.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada lisättyä kunnallisen avoimen varhaiskasvatuksellisen tai minkä tahansa muun pienellä budjetilla toimivan tahon medianäkyvyyttä ja tunnettuutta ilman suuria taloudellisia panostuksia tiettyjen markkinointiviestinnän keinojen avulla.
Jatkossa jo valittujen markkinointiviestintäkanavien lisäksi voidaan panostaa seuraavina toimen-piteinä uusien markkinointikanavien käytön opetteluun ja mahdollisesti pienimuotoisten mainos-tuotteiden valmistukseen, joiden myyntituotot käytettäisiin tahon toiminnallisiin kustannuksiin.
Opinnäytetyö sisältää markkinointiviestintäsuunnitelman, joka rajautuu painettuun mainontaan sekä edullisesti toteutettavaan ulkoiseen sekä sisäiseen markkinointiviestintään.
Kyseessä on toiminnallinen sekä tutkimuksellinen opinnäytetyö ja tutkimusmenetelmänä on käytetty puolistrukturoitua teemahaastattelua.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, jossa kerrotaan markkinointiviestinnän käsitteet ja toiminnot lähteitä hyödyntäen. Toiminnallinen osuus koostuu teorian toteuttamisesta käytännössä.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada lisättyä kunnallisen avoimen varhaiskasvatuksellisen tai minkä tahansa muun pienellä budjetilla toimivan tahon medianäkyvyyttä ja tunnettuutta ilman suuria taloudellisia panostuksia tiettyjen markkinointiviestinnän keinojen avulla.
Jatkossa jo valittujen markkinointiviestintäkanavien lisäksi voidaan panostaa seuraavina toimen-piteinä uusien markkinointikanavien käytön opetteluun ja mahdollisesti pienimuotoisten mainos-tuotteiden valmistukseen, joiden myyntituotot käytettäisiin tahon toiminnallisiin kustannuksiin.