Kampaamon asiakastyytyväisyys ja palvelun laatu : Case Rantasalonki
Ahlsved, Annina (2016)
Ahlsved, Annina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605106902
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605106902
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Vaasassa sijaitsevan kampaamo Rantasalongin asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään asiakastyytyväisyyttä kampaamon asiakaspalvelusta, tarjolla olevista palveluista sekä asioinnin aikana käytetyistä tuotteista. Tavoitteena oli kerätä tietoa, jonka avulla Rantasalonki voisi kehittää palveluitaan sekä toimintaansa ja näin ollen myös asiakastyytyväisyyttään. Työn teoriaosuus pitää sisällään markkinoinnin kilpailukeinot, asiakastyytyväisyyden, palvelun sekä palvelun laadun. Opinnäytetyön empiirisessä osassa käsitellään asiakastyytyväisyystutkimuksia ja eri tutkimusmenetelmiä sekä tutkimuksen tulokset. Tutkimus on toteutettu kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimuksen asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin 28.1.–11.2.2016. Kyselyyn vastasi 87 asiakasta. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että Rantasalongin asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun, palveluihin sekä asioinnin aikana käytettyihin tuotteisiin. Tuloksista voidaan huomata ammattimaisen ja palvelualttiin henkilökunnan sekä fyysisen ympäristön vaikutus asiakaskokemukseen. Kyselyyn osallistuneista asiakkaista kovin moni ei ollut kokeillut lisäpalveluita. Tämä saattaa johtua osaksi siitä, etteivät he ole tietoisia näistä palveluista, joten Rantasalongin tulisi panostaa näiden palveluiden markkinointiin.