Markkinointisuunnitelman ja brändin rakentaminen Tmahl-yhtyeelle
Helin, Jaakko; Hynninen, Jalmari (2015)
Helin, Jaakko
Hynninen, Jalmari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920011
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920011
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Tmahl-nimiselle musiikkiyhtyeelle ensimmäisen levyn markkinointia varten markkinointisuunnitelma sekä luoda yhtyeelle uniikki brändi.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää yhtyeen levymyyntiä ja parantaa tunnettuutta.
Opinnäytetyö rakennettiin toiminnallisen opinnäytetyön mallin mukaisesti. Työn prosessi koostui teoriapohjan tekemisestä ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa on käytetty kirjallisia lähteitä, verkkojulkaisuja sekä tilastoja. Toiminnallinen osuus alkoi tutkimuksellisella osalla, jossa haastateltiin markkinoinnin kohderyhmää, tehtiin kysely Facebook-palvelun kautta, haastateltiin markkinoinnin asiantuntijaa sekä benchmarkattiin ja havainnoitiin kilpailevia yhtyeitä. Toiminnallinen osa jatkui markkinointisuunnitelman tekemisellä sekä brändin luomisella.
Työn tuloksena syntyi valmis markkinointisuunnitelma, jota yhtye voi käyttää levyjulkaisunsa markkinoinnin apuna sekä pohjana tulevien julkaisuiden markkinointisuunnitelmille.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää yhtyeen levymyyntiä ja parantaa tunnettuutta.
Opinnäytetyö rakennettiin toiminnallisen opinnäytetyön mallin mukaisesti. Työn prosessi koostui teoriapohjan tekemisestä ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa on käytetty kirjallisia lähteitä, verkkojulkaisuja sekä tilastoja. Toiminnallinen osuus alkoi tutkimuksellisella osalla, jossa haastateltiin markkinoinnin kohderyhmää, tehtiin kysely Facebook-palvelun kautta, haastateltiin markkinoinnin asiantuntijaa sekä benchmarkattiin ja havainnoitiin kilpailevia yhtyeitä. Toiminnallinen osa jatkui markkinointisuunnitelman tekemisellä sekä brändin luomisella.
Työn tuloksena syntyi valmis markkinointisuunnitelma, jota yhtye voi käyttää levyjulkaisunsa markkinoinnin apuna sekä pohjana tulevien julkaisuiden markkinointisuunnitelmille.