Tapahtumien keskipisteessä : perehdyttämismalli Go Experience Oy:lle
Katajisto, Mila (2015)
Katajisto, Mila
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121320481
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121320481
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella perehdyttämistä ja sen erityispiirteitä tapahtuma-alalla. Työn toimeksiantajayrityksenä toimi tapahtumatoimisto Go Experience Oy, ja opinnäytetyön tehtävinä oli kehittää yrityksen perehdyttämisprosessia sekä luoda yritykselle selkeä perehdyttämisen malli ja niin sanottu perehdytysvaiheen tarkistuslista. Työn taustalla oli toimeksiantajan konkreettinen tarve, sillä lähtötilanteessa yritykseltä puuttui tyystin selkeä prosessi uusien työntekijöiden perehdyttämiseen, vaikka yritys vastaanottaa vuosittain useita uusia työntekijöitä.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja kyseessä oli tutkimuksellinen kehittämistyö, jonka tukena käytettiin kvalitatiivisista aineistonkeruumenetelmistä teemahaastattelua sekä havainnointia.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi käytännönläheinen perehdyttämisen malli, jonka tarkoituksena on selkeyttää Go Experience Oy:n perehdyttämisprosessia ja antaa suuntaviivat perehdyttämisen työntekijäkohtaiselle suunnittelulle sekä perehdyttämisprosessin pitkäjänteiselle kehittämiselle. Perehdyttämisen tueksi luotiin myös tarkistuslista, joka toimii sekä itse perehtyjän oppimisen tukena, että perehdyttäjän muistilistana.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja kyseessä oli tutkimuksellinen kehittämistyö, jonka tukena käytettiin kvalitatiivisista aineistonkeruumenetelmistä teemahaastattelua sekä havainnointia.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi käytännönläheinen perehdyttämisen malli, jonka tarkoituksena on selkeyttää Go Experience Oy:n perehdyttämisprosessia ja antaa suuntaviivat perehdyttämisen työntekijäkohtaiselle suunnittelulle sekä perehdyttämisprosessin pitkäjänteiselle kehittämiselle. Perehdyttämisen tueksi luotiin myös tarkistuslista, joka toimii sekä itse perehtyjän oppimisen tukena, että perehdyttäjän muistilistana.