3D-grafiikan tuottaminen Blender-ohjelmalla
Kemppainen, Aki (2015)
Kemppainen, Aki
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120218981
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120218981
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli käydä läpi perusasioita joita kuuluu 3D-mallin suunnitteluun ja toteutukseen, sekä kuvata näitä prosesseja riittävän yksityiskohtaisesti. Työn taustana toimii peliprojekti Oulu Game Labissa, joka julkaistiin verkkoalusta Steamissa PC:lle. Projektin ja pelin nimi on Xenocide. Toimin tässä projektissa ainoana 3D-suunnittelijana. Pyrkimyksenä oli käydä läpi mahdollisimman selkeästi sekä kuitenkin riittävän yksityiskohtaisesti erilaisten mallien suunnittelua. Tähän tarkoitukseen käytettiin sekä itse suunniteltuja malleja sekä Unityn Asset Storesta ostettuja ja jälkikäteen muokattuja malleja.